Avbryt

Kontonr 341-2582

Om Trönninge BK

Vår förening-Trönninge BK

Med en förening som står för trygghet, bollkontroll, kamratskap och dialog strävar vi efter att få våra barn och ungdomar att spela fotboll och idrotta så länge som möjligt. Vår ambition är att alla medlemmar ska lära sig hur en förening fungerar och hur viktigt det att alla medlemmar är aktiva.

Trönninge BK ska erbjuda en fotbollsverksamhet som gör att våra spelare får möjlighet att utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar genom hela sitt fotbollsliv och hitta glädjen i ett livslångt idrottande. Idrotten handlar också om att forma den egna identiteten, att i gemenskap med andra lära sig ta ansvar och visa hänsyn. Både lagets framgångar och besvikelser blir viktiga byggstenar i den personliga utvecklingen.

Vi är en förening och vårt gemensamma arbete har sin utgångspunkt i:

• Trygghet
Vi ser välutbildade ledare, spelare och domare som en förutsättning för en fungerande verksamhet. Det är viktigt att barnen känner trygghet i sin omgivning med ledare, kompisar, lokaler och på planen. Tryggheten i vår omgivning ska forma våra medlemmar till goda medmänniskor.

• Bollkontroll
Vi strävar alltid efter att göra vårt bästa och med engagemang visar vi för oss själva, våra lagkamrater att vi vill lära oss fotboll, ha roligt och utvecklas.

• Kamratskap
Vi är en gemenskap där alla behandlas på ett likvärdigt sätt, en förutsättning för att alla ska må bra, trivas och ha roligt. I vår förening finns också en medvetenhet om att individer kan behöva behandlas på ett individuellt plan

• Dialog
Föreningen ska aktivt arbeta för att göra det möjligt för barn och ungdomar i Trönninge BK att utöva flera olika idrotter, multiidrotta. Föreningen har tillsammans med föräldrar ansvar för att det rent praktiskt ska fungera. I största möjliga mån att öppna för samtal med andra föreningar och sporter inom Varberg som gör att våra medlemmar fortsätter med idrott under en längre del av sitt aktiva liv. Vi värnar även för respekten att barn kan utebli från träning om årstiden talar för andra sporter.

I Trönninge BK säger vi nej till toppning, mobbning, utanförskap och rasism. Vi säger ja till allas lika värde.